«Дати людині щастя улюбленої праці – це значить допомогти їй знайти серед безлічі доріг ту, на якій найяскравіше розкриваються індивідуальні творчі сили і здібності її особистості»
В. Сухомлинський
Основним гарантом державотворення є високоякісна освіта, а гарантом якості освіти – високопрофесійний вчитель.
Існує вислів: „Є хороший вчитель – є майбутнє у держави”.
Сьогодні школу не можна уявити собі без згуртованого колективу, дружнього союзу однодумців. До складу педагогічного колективу входять висококваліфіковані вчителі, які готові до роботи в сучасних умовах і прагнуть досягати нових освітніх результатів.
Педагогічний колектив нашої гімназії гнучко реагує на запити часу, шукає ефективні шляхи і методи навчання. Зміни, що сталися в освітянському просторі знайшли своє відображення і в науково – методичній роботі, що є складовою частиною освітнього процесу в гімназії.
Діяльність вчителів нашої гімназії – це сплав творчої думки і натхненної праці. Стимулом педагогічної творчості є визнання батьків та учнів. Рушійною силою – прагнення якомога краще вчити дітей. Базою творчого підходу до діяльності – поєднання традиційного та інноваційного в освітньому процесі.
Мета методичної роботи – підтримувати діловий тонус педагогів, допомагати в подолані труднощів, сприяти розвитку творчого потенціалу вчителів.
Методична робота в Бахмацькій гімназії здійснюється відповідно до Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", Національної доктрини розвитку освіти, Концепції загальної середньої освіти, Концепції профільного навчання у старшій школі.
Освітня діяльність педагогічного колективу Бахмацької гімназії здійснюється відповідно до обраної навчальної стратегії, спрямованої на підготовку гімназистів до життя в сучасних умовах.
Методична проблема навчального закладу:
"Від інноваційного змісту, технологій освіти і педагогічної майстерності учителя – до вдосконалення особистості гімназиста та підготовки його до життя в сучасних умовах "
Система науково-методичної роботи Бахмацької гімназії спрямована на:
- Здійснення методичної роботи як умови фахового впровадження сучасних освітніх стандартів;
- Формування професійно-педагогічної культури вчителів;
- Формування у педагогів позитивної мотивації до підвищення власної фахової майстерності та інноваційної діяльності;
- Продукування нових ідей і педагогічних технологій;
- Забезпечення психологічного супроводу педагогів;
- Розвиток творчості та професійної майстерності педагогів;
- Формування самоосвітніх компетентностей;
- Забезпечення методичного супроводу роботи з обдарованими дітьми;
- Забезпечення інструментарію для здійснення діагностичних та моніторингових досліджень.
У гімназії створено сприятливі умови для ефективної науково-методичної роботи, творчих пошуків педагогів.
Запроваджуємо різноманітні форми методичної роботи:
- індивідуальні (наставництво, консультування, самоосвіта),
- групові (методичні об’єднання , динамічні групи),
- масові (педради, семінари, семінари-практикуми, педагогічні читання, методично-оперативні наради, засідання тощо).
Методична робота здійснюється за напрямками:
- вивчення потреб вчителів у методичних і психологічних консультаціях;
- робота з молодими вчителями;
- робота методичних угрупувань (методичних об’єднань, творчих та динамічних груп);
- здійснення моніторингових досліджень;
- атестація педагогів гімназії;
- видавнича діяльність;
- участь педагогів у професійних конкурсах, проектах.
Функції методичної роботи
1. Організаційно-методична допомога проведення відкритих уроків, суспільно-педагогічних акцій; творчих звітів, творчих портретів; конкурсів професійної майстерності.
2. Інформаційно - аналітична діяльність :
§ вивчення стану викладання основ наук та результатів навчальної діяльності;
§ визначення термінів проведення діагностичних контрольних робіт і тестування з різних предметів;
§ підбір діагностичних тестів і контрольних робіт на основі тематичного планування;
§ проведення педагогічного аудиту з використанням різноманітних форм і методів;
§ визначення основних напрямків індивідуального супроводу вчителів на основі аналізу результатів педагогічного аудиту.
3. Консультативно-методична робота:
§ індивідуальна робота з вчителями різної кваліфікації;
§ розробка разом з вчителями тематичного і поурочно планування;
§ робота з удосконалювання сучасних навчально-методичних комплексів;
§ організація позакласної роботи з предметів, проведення олімпіад, наукових конференцій;
§ участь у педагогічних проектах
4. Забезпечення безперервного підвищення кваліфікації вчителів:
§ систематизація роботи з проходження вчителями курсів підвищення кваліфікації;
§ провадження в практику роботи вчителів досягнень сучасної педагогічної науки,
організація тематичних занять, практикумів, лекцій;
§ участь вчителів Гімназії в конкурсах педагогічних досягнень, оглядах, виставках, конференціях;
§ стимулювання педагогічних досягнень вчителів.
5. Атестація вчителів
§ організаційно-методична допомога вчителям, які проходять атестацію;
§ складання індивідуальних планів підготовки до атестації з кожним вчителем;
§ діагностика і експертиза педагогічної діяльності вчителів, що атестуються.
Всі наші педагоги такі різні, але безмежно закохані у свою справу, цінують прекрасне, прагнуть досконалості. А найголовніше – вони люблять своїх учнів, адже школа через учителя вчить дитину жити у світі прекрасного, щоб краса світу творила красу в самій людині і навпаки. В цьому процесі немає головного і другорядного, як немає головної пелюстки серед багатьох пелюсток, що створюють красу квітки. Тут усе головне – і урок, і взаємини між учителем і учнем, і позаурочна діяльність.